Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2007

Νόμπελ Λογοτεχνίας 2007

Επί του πιεστηρίου.
Ετοιμαζόμουν να την κοπανήσω από το μαγαζί. Έσκασε η είδηση πως ακαδημία Νόμπελ απένειμε το βραβείο λογοτεχνίας στην Βρετανίδα Ντόρις Λέσινγκ (Doris Lessing). Το εν λόγω βραβείο απονέμεται για το συνολικό έργο ενός συγγραφέα και όχι για κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο του.
Γεννημένη κάπου στην Περσία το 1919 (88 ετών!), η Λέσινγκ βραβεύτηκε λέει γιατί:
«υπήρξε μια επική συγγραφέας της θηλυκότητας, η οποία με σκεπτικισμό, φλόγα και οραματική δύναμη υπέβαλε ένα διχασμένο πολιτισμό σε αυστηρό έλεγχο»
Η Περσία και το Ιράν βλέπω να παίζει πολύ τον χειμώνα που έρχεται. Άρχισε να προβάλλεται και το κινηματογραφικό Περσέπολις της Σατράπι. Στα πολιτιστικά τουλάχιστον...
Γιατί αν αρχίσει στα πολιτικά, την κάτσαμε τη βάρκα. Ευτυχώς απέχουμε κάπως από τις εκλογές των Σιχαμένων.
Μικρή λεπτομέρεια, η γιαγιά τσέπωσε ενάμιση μύριο πετροδόλαρα. Σε καλή μεριά!
Για περισσότερες λεπτομέρειες, ψάξτε το χαρτί περιτυλίγματος των DVD την Κυριακή.
Κοιτώντας μια ματιά στην βιβλιογραφία της, δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα. Ειδικά το φετινό (σε μετάφραση) «Η καλή τρομοκράτισσα» (εκδ.Οδυσσέας), μου λέει πολλά. Ο συγκεκριμένος εκδοτικός βγάζει καλό υλικό τελευταία.
Δεν μου ξύπνησε το εμπορικό δαιμόνιο, δεν το έχω το βιβλιαράκι. Μπορεί να έχω 1-2 παλαιότερα.
Απλά, θυμήθηκα μια ιστορία. Θα την ανεβάσω σύντομα.
Και μία παράκληση:
«Αγαπητή Ακαδημία. Διαθέτοντας υπόλοιπο περίπου 20-30 χρόνων στη ζωή μου, θα σας παρακαλούσα να αναθεωρήσετε τις αντιρρήσεις σας για θέσπιση ενός νέου βραβείου. Του Νόμπελ Μ@λακίας! Με μεγάλη μου χαρά θα παραβρεθώ στην πρώτη βράβευση και θα αποδεχθώ την τιμή που θα μου κάνετε, εκπροσωπώντας επάξια τη χώρα μου. Στα λεφτά θα τα βρούμε. Όσο για την αιτιολόγηση, μην σας απασχολεί. Όλο και κάτι θα προκύψει. Φιλικά, think Πο8.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: